صفحه اصلی / اندروید / اخبار و خواندنی های موبایل | SensorTower: در فصل سوم ۲۰۱۹، هشتاد درصد کل دانلودها در اختیار ۱ درصد ناشران اپ بوده است | mobile.ir

اخبار و خواندنی های موبایل | SensorTower: در فصل سوم ۲۰۱۹، هشتاد درصد کل دانلودها در اختیار ۱ درصد ناشران اپ بوده است | mobile.ir

واحد خبر mobile.ir : موسسه SensorTower در روز پنج‌شنبه ۲۱ نوامبر سال جاری میلادی (۳۰ آبان ۱۳۹۸) گزارشی را از وضعیت بازار برنامه‌‌های کاربردی در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ در بلاگ خود منتشر کرد. بر اساس یافته‌های پلتفرم Store Intelligence موسسه، ۸۰ درصد از ۲۹٫۶ میلیارد دانلود اپلیکیشن‌ها در هر دو فروشگاه اپل و گوگل در فصل منتهی به سپتامبر امسال در اختیار یک درصد منتشرکنندگان برتر قرار داشته است. به این ترتیب، ۹۹ درصد باقیمانده منتشرکنندگان تنها بخش کوچکی از این بازار عظیم معادل ۶ میلیارد دانلود را به خود اختصاص داده‌اند.
اخبار و خواندنی های موبایل | SensorTower: در فصل سوم ۲۰۱۹، هشتاد درصد کل دانلودها در اختیار ۱ درصد ناشران اپ بوده است | mobile.ir

در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳.۴ میلیون اپلیکیشن در فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی در دسترس بودند که افزایشی ۶۵ درصدی را نسبت به ۲.۲ میلیون اپ موجود در سال ۲۰۱۴ نشان می‌داد. با این حال، درصد برنامه‌هایی که حداقل ۱۰۰۰ بار دانلود شده‌اند، در بازه زمانی مشابه، از ۳۰ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۲۶ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش ‌یافت. به عبارت دیگر، در بازاری با رشد پیوسته، اغلب منتشرکنندگان اپلیکیشن در چالشی جدی با رقبایی درگیر هستند که با داشتن ۸۰ درصد سهم این بازار، عملا کنترل همه چیز را در اختیار دارند.

گزارش SensorTower نشان می‌دهد که در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹، نزدیک به ۷۹۲ هزار ناشر در سطح جهانی و در هر دو فروشگاه اصلی اپ استور و گوگل پلی به فعالیت مشغول بوده‌اند. در این میان ۷۹۲۰ ناشر برتر، یعنی یک درصد از کل ناشران، ۲۳.۶ میلیارد نصب منحصر‌به‌فرد اپلیکیشن (یا ۸۰ درصد از مجموع ۲۹٫۶ میلیارد دانلود هر دو فروشگاه) را به نام خود ثبت کرده‌اند و به این ترتیب، ۶ میلیارد دانلود باقی مانده میان ۷۸۴ هزار و ۸۰ ناشر دیگر توزیع شده است. امری که به معنای میزان متوسط ۷۶۵۰ دانلود برای ناشران ۹۹ درصد دیگر بازار است، یعنی رقمی کمتر از یک هزارم درصد دانلودهای شرکتی همچون فیس‌بوک بوده که در این بازه زمانی ۶۸۲ میلیون نصب جدید را تجربه کرده است.

اخبار و خواندنی های موبایل | SensorTower: در فصل سوم ۲۰۱۹، هشتاد درصد کل دانلودها در اختیار ۱ درصد ناشران اپ بوده است | mobile.ir

اگر به طور خاص به ۱۰۸ هزار تولیدکننده برنامه‌های بازی متمرکز شویم، باز هم مشاهده خواهیم کرد که ۱,۰۸۰ ناشر، یا یک درصد برتر بازار، از مجموع کل ۱۱.۱ میلیارد دانلود حدود ۹٫۱ میلیارد دانلود یا ۸۲ درصد بازار را در اختیار دارند که به طور متوسط، بیش از ۸.۴ میلیون نصب برنامه را نصیب هر یک از آن‌ها می‌سازد. ۲ میلیارد دانلود باقیمانده، یعنی ۱۸ درصد از کل موارد نیز میان ۹۹ درصد دیگر بازار (یعنی ۱۰۶ هزار و ۹۲۰ ناشر دیگر) تقسیم شده که به طور متوسط ۱۸ هزار دانلود را برای هر تولیدکننده بازی به ارمغان آورده است.

اخبار و خواندنی های موبایل | SensorTower: در فصل سوم ۲۰۱۹، هشتاد درصد کل دانلودها در اختیار ۱ درصد ناشران اپ بوده است | mobile.ir

در این شرایط، تحلیل درآمد حاصل از این سهم بازار، شکاف بیشتری را نشان می‌دهد. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از سومین فصل ۲۰۱۹، از مجموع ۲۲ میلیارد دلار درآمد ناخالص بازار برنامه‌های کاربردی در این دوره زمانی، ۱,۵۲۶ ناشر حدود ۲۰٫۵ میلیارد دلار از درآمد بازار را به خود اختصاص داده‌اند. حال آن که ۱٫۵ میلیارد دلار باقیمانده، یا هفت درصد درآمد کل بازار، در میان ۱۵۱ هزار و ۵۶ ناشر دیگر توزیع شده است. رقمی که به معنای درآمد متوسط سه‌ماهه‌ای کمی بیش از ۹,۹۰۰ دلاری برای هر یک از این ناشران است.

اخبار و خواندنی های موبایل | SensorTower: در فصل سوم ۲۰۱۹، هشتاد درصد کل دانلودها در اختیار ۱ درصد ناشران اپ بوده است | mobile.ir

بیشترین میزان نابرابری درآمدی را در زمینه بازی‌ها می‌توان مشاهده نمود. چنان که از درآمد ۱۶٫۳ میلیارد دلاری حاصل از بازی‌های ارائه‌شده در اپل استور و گوگل پلی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، یک درصد برتر معادل ۴۴۵ ناشر، ۱۵٫۵ میلیارد دلار درآمد را به دست آورده‌اند که ۹۵ درصد کل این مبلغ به شمار می‌رود. در حالی که نود و نه درصد باقیمانده یعنی ۴۴ هزار و ۲۹ ناشر، هر یک با حدود ۱۸ هزار و ۱۰۰ دلار این دوره زمانی را به پایان رسانده و در مجموع، تنها ۸۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند .

اخبار و خواندنی های موبایل | SensorTower: در فصل سوم ۲۰۱۹، هشتاد درصد کل دانلودها در اختیار ۱ درصد ناشران اپ بوده است | mobile.ir

بخش عمده درآمد یک درصد برتر بازار بازی‌ها در اختیار غول‌های بازی شرق آسیا قرار دارد؛ به طوری‌که در سه‌ماهه منتهی به سپتامبر، سه شرکت Tencent با ۲ میلیارد دلار درآمد ناخالص، NetEase با ۷۴۳ میلیون و Bandai Namco با ۵۰۳ میلیون، جایگاه اول تا سوم را در اختیار داشته‌اند.

در کنار نابرابری و اختلاف میان دو گروه اقلیت و اکثریت بازار، تغییر نکردن درآمد و میزان دانلود این دو دسته در طول این سال‌ها جالب به نظر می‌رسد. به گزارش SensorTower در واقع از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۴ تا کنون، سهم دانلود و درآمد یک درصد برتر بازار برنامه‌های کاربردی، تغییر و نوسان چندانی نداشته است. به این ترتیب، می‌توان چنین نتیجه گرفت که روند این بازار بدون تغییر باقی مانده و اکثریت ناشران اپ‌ها، ناچار باید بر سهم بخش بسیار کوچکی از کاربران جدید این بازار عظیم با یکدیگر مبارزه کنند.

اخبار و خواندنی های موبایل | SensorTower: در فصل سوم ۲۰۱۹، هشتاد درصد کل دانلودها در اختیار ۱ درصد ناشران اپ بوده است | mobile.ir
سهم میزان درآمد و تعداد دانلود ۱ درصد برتر سازندگان اپلیکیشن از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹

با در نظر گرفتن این عوامل، بهبود قابلیت شناسایی برنامه‌های کاربردی و مشاهده آن‌ها توسط کاربران جدید در کنار کسب درآمد به ضرورتی دائمی برای ناشران بدل شده است؛ امری که می‌توان با تکیه بر پلتفرم‌هایی همچون App Intelligence (محصول موسسه SensorTower ) آن‌ را به انجام رساند. البته با سیل بی‌پایانی از اپلیکیشن‌‌های جدید که به طور روزانه به هر دو فروشگاه اصلی گوگل و اپل سرازیر می‌شود، بررسی روند، فراگیری و سهم بازار آنها در طول زمان بسیار جالب توجه خواهد بود.


Source link

این مطالب را نیز ببینید!

اخبار و خواندنی های موبایل | معرفی Snapdragon 865 با هسته‌های A77 و ۲۵ درصد سرعت پردازشی بالاتر | mobile.ir

اخبار و خواندنی های موبایل | معرفی Snapdragon 865 با هسته‌های A77 و ۲۵ درصد سرعت پردازشی بالاتر | mobile.ir

واحد خبر mobile.ir : شرکت کوالکام در روز چهارشنبه ۴ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۳ آذر ۱۳۹۸) …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *